Reklamačný poriadok
Prípadné reklamácie vyriešime k vašej spokojnosti individuálnou dohodou s Vami a v súlade s platným právnym poriadkom.
Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady a poškodenia. Prípadné vady je kupujúci povinný ihneď nahlásiť našej spoločnosti. Za vady spôsobené prepravcom neručíme.
- Tento reklamačný poriadok upravuje postupy pri prijímaní a vybavovaní reklamácií a upravuje práva a povinnosti predávajúceho D.A.H., s.r.o., Budovateľská 35, 080 01 Prešov a kupujúcichv oblasti reklamácií tovaru a služieb poskytovaných predávajúcim.
- Tento reklamačný poriadok vychádza z platných ustanovení Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Kupujúci potvrdzuje odoslaním objednávky, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom predávajúceho a bez výhrad s ím súhlasí.
Prijímanie reklamácie
- Predávajúci prijíma reklamáciu prostredníctvom zamestnancov.
- Reklamáciu môže uplatniť kupujúci ústne, písomne, telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
- V prípade, ak nemôže predávajúci vybaviť reklamáciu ihneď, vydá kupujúcemu potvrdenie o prevzatí reklamácie, ktorá obsahuje názov a množstvo reklamovaného tovaru, opis vady, navrhovaný spôsob riešenia reklamácie kupujúcim a približný termín jej vybavenia.
- Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu vadu na tovare a uplatniť nárok na jej odstránenie ihneď po jej zistení.
- Ak ide o doručenie zásielkou – kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu a spísať protokol o poškodení preberanej zásielky (poškodený obal, roztrhaná zásielka pri doručovaní) v čase jej prevzatia u sprostredkovateľ (kuriér, Slov. Pošta) alebo odmietnuť prevzatie takto poškodenej zásielky. Ak to nevykoná v čase jej prevzatia, stráca nárok na uplatnenie reklamácie u predávajúceho z vyššie uvedeného dôvodu.
- Kupujúci je povinný tovar v zásielke prezrieť bez zbytočného odkladu po jej prevzatí, dôkladne ho prehliadnuť, s cieľom zistiťjeho poškodenie alebo nekompletnosť a súlad medzi obsahom a sprievodným dokladom (faktúrou). Vadu z tohto titulu je povinný kupujúci oznámiť predávajúcemu do 48 hodín od prevzatia zásielky. Prevzatím zásielky sa rozumie jej odovzdanie sprostredkovateľom kupujúcemu.
- Kupujúci je povinný v prípade reklamácie tovaru zaslaného zásielkou oznámiť zistené vady predávajúcemu písomne spolu s uvedením nároku, ktorý si v dôsledku vady uplatňuje. Reklamovaný tovar zašle predávajúcemu súčasne s písomným oznámením a reklamačným protokolom na adresu uvedenú na sprievodnom doklade (faktúre) alebo si uplatní reklamáciu osobne na adresde predávajúceho.
- K formuláru musí byť priložený doklad o kúpe tovaru a reklamovaný tovar. Ak k dokladu o zaplatení a formuláru nie je priložený reklamovaný tovar, predávajúci sa vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti.
- Predávajúci si vyhradzuje právo nepreberať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.
- Ak reklamácia nebola vybaveá ihneď, predávajúci písomne oznámi spotrebiteľovi spôsob vybavenia reklamácie, a to najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.